Tomu odpovídají i ceny místních nemovitostí a pozemků. Mezi první nejznámější hosty patřili např. spisovatel Thomas Mann s manželkou, zpěvačka Marlene Dietrich, playboy (a manžel Brigitte Bardot) Gunter Sachs. V současnosti sem rád jezdí tenista Boris Becker, zpěvák Eros Ramazzotti, herec Klaus Maria Brandauer, módní král Karl Lagerfeld, dále přední fotbalisté Bundesligy a ze zahraničních hostů můžete na Syltu potkat třeba Kevina Costnera nebo Nicka Nolteho.
Ostrovu blažených (jak ostrov Sylt pokřtil Thomas Mann) hrozí neustálé nebezpečí, neboť nevyzpytatelné podnebí Severního moře dokáže během jedné bouře odnést z ostrova až 100.000 m2 pevniny (bouře v roce 2007).
Během naší cesty na tento ostrov se sice žádná velká bouře nekonala, ale ani tak nebylo počasí úplně nejideálnější. I přes to byla loď po cestě překvapivě relativně stabilní (že by to bylo tím, že má oproti MS Astoria či MS Hamburg funkční stabilizátory??). Den na Syltu se celkem vydařil. I přes své malé rozměry musela loď zůstat na kotvě.
Samotné přístavní městečko je nevelké – jedná se vlastně jen o jedno náměstíčko, pár restaurací, obchodů, kaváren…
Posezení na pláži v jedné z kavárniček a výhled přes písečnou pláž na moře s šálkem dobré kávy, horké čokolády či pivečka je opravdu příjemnou relaxací.
V podvečer jsme se všichni nalodili zpět na palubu MS Bremen a vyrazili jsme zpět na jih, směrem ke kielskému kanálu.
Kielský kanál (německy Nord-Ostsee-Kanal), je 98 km dlouhý průplav, který se nachází (podobně jako ostrov Sylt) na území spolkové země Schleswig-Hostein. S jeho stavbou se započalo v roce 1887 a přes 9.000 dělníků na ní pracovalo více než 8 let, aby kanál mohl být 21. června 1895 císařem Vilémem II. (jehož jméno od roku 1948 nese) slavnostně otevřen. Kanál spojující Severní moře s mořem Baltským zkracuje cestu (která jinak vede okolo Jutského poloostrova) o cca 460 km. Úspora však není jen časová, ale také bezpečnostní, neboť (jak již bylo napsáno v minulé kapitole) dokáže být Severní moře velice neklidné. Podle statistik je tento průplav jednou z nejvytíženějších vodních cest na světě.
My jsme kanálu dosáhli dalšího rána a strávili jsme v něm celý den. Provoz byl standartně plynulý...
Po vyjetí z průplavu jsme přes noc absolvovali posledních pár mil k naší druhé zastávce - městu Copenhagen.